teamsushi.se © 2008 • Privacy Policy • Terms of Use

Jonas Bergqvist med en gös i megaformat 88 cm lång o vikt 8050g som han fångade på Vectra Vertical 25g med stor löja

Claes Pålsson fångade fredagen den 2/10 denna fina gädda på 10585g på Vectra Vertical 25 g med löja i Åsunden.
Stort grattis till en fin gädda !

Janne fångade under VJ träffen den 19/9 denna gammelgädda som var 117 cm lång & vägde 11700g.

Tidigare har Vectra Vertical funnits i vikterna 15 & 25 g, men nu alltså även i 31 gram.

Nyhet !

För att göra vår blogg lite intressantare att följa så skall vi i samarbete med några duktiga VJ fiskare som använder våra Vectra Vertical flitigt, fortsätta att rapportera om deras fisketurer här på sidan.

Här är några av gubbarna vi kommer att följa på nära hand !

Inom snar framtid kommer det ytterligare två gubbar som vi kommer att följa med
rapporter om deras Vj fiske, så häng me !

Ulf Oscarsson med en fin gös som han fångade på en Vectra Vertical med en salt&pepperjigg från savage gear

Simon Oscarsson med en grymt fin gös på 7600g som högg på en Vectra Vertical tacklad med en salt&pepperjigg.

Bild C&R vilket vi i klubben förespråkar, speciellt på de stora individerna över 4,0 kg.

Vi/ Team Sushi är medlemmar i Alingsås Sportfiskeförening.
Vårt hemmavatten är framförallt Mjörn som de senaste åren fått allt mer uppmärksamhet i media för sitt
fina gösfiske. Det har fångats stora fina fiskar & det är ju i sanningens namn det som vi sportfiskare söker.

Men lika härlig känsla som att fånga en gös på t.e.x 6 kg, är det faktiskt att släppa tillbaka fisken & veta att den finns kvar i sjön
för att senare kunna leka & föröka sig och föra sina starka gener vidare för ett minst lika bra fiske i framtiden.Dessutom kan
man ju med lite tur fånga den igen & igen när den blivit ännu större ;)

Givetvis har den som löst fiskekort rätt att behålla sin matfisk, det är inte fråga om det. Men då vill jag nog passa på att
upplysa er alla om att den fisk som smakar allra bäst är den mellan 2-3 kg vilket räcker gott till en söndagsmiddag.
Ett bra motto är väl det gamla ordspråket, ta inte mer fisk med hem än vad som ryms i stekpannan.

Vi i Asff har på senare tid sett att antalet fiskande båtar efter gös har ökat markant & vill därför
upplysa alla er sportfiskare/nöjesfiskare om hur vi tänker och agerar i klubben. Skall vi/ni i framtiden ha ett lika bra fiske efter
denna förhållandevis storvuxna gösstam så bör vi vara rädda om den & då är det självklart enligt oss
medlemmar i Asff att vi är rädda om vårt fina Vatten & förespråkar C&R på de grövre fiskarna i sjön. Visst tar
jag en matfisk då & då ,men som sagt de runt 2-3 kg smakar bäst.

Alla som löser fiskekort är varmt välkomna till vårt fina klubbvatten !

Detta var mer ett sätt att ge människor en tankeställare att vi själva som sportfiskare tjänar
på att tänka framåt, vi vill väl alla ha samma chans att med lite tur fånga en bamsing även i framtiden.

FISH ON !

Christian Särnbäck rapporterar !

Jag och kompisen Fredrik Johannesson begav oss ut i Stora Hålsjön för att trolla lite gös i går kväll/natt.

På ett av ytspöna som vi blyat med 25 g päronbly körde vi en Vectra Magnum apterad med liten mört.

Kvällens hugg med stort H föll på Vectran och efter en kortare fight fick vi denna finfina gös på 6 kg.

Bild: Fredrik Johannesson med gös på 6 kg fångad med Vectra Magnum/mört

Dan Olofsson med en fantastiskt fin gös på 95 cm & 9,5 kg tagen på Vectra Vertical/löja. STORT GRATTIS !

Gösfisket börjar komma igång på allvar, här ser vi Jensen med en fin Mälargös tagen på Vectra Vertical i början av Juni 2009

Simrishamn 1-4 Maj 2009

Läs mer om vår härliga tripp till Simrishamn på vår blogg.

Två riktiga drömfisketurer, en halvtaskig & en bomtur i Vänern den senaste tiden.

Senaste laxen vi fick på Annandag påsk,  en sömnig 6,5 kilos lax i fin kondition men riktigt trött av sig :(

Idag stipeade vi båten med VECTRA MAGNUM, nu har vi 10 st öringar mellan 6,5-9,5 kg på detta bete.

Lasse med en grann öring på 7,5 kg. Vectra Magnum/Löja

Webmaster med Lax på prick 8 kg

Bild: Simon Oskarsson med en fin gös på 5450g som han fångade på Vectra Vertical.

Bild: Simon Oskarsson med en fin gös på 4300g som han fångade på Vectra Vertical.

Lasse med gös på 2,5 kg som han fångade på Vectra Vertical 18/7 08

Simrishamn 8/5-11/5   Team Sushi/Gringos.  En fantastisk rolig helg tillsammans med trevliga kompisar & bra fiske,
här har vi avslutat helgen med en lax på 10700 gram.

Nu tar vi det från början.   Vädret denna helg har varit helt sjukt bra, inte en enda dag med vind över 5 m/s. Här har ni den vackra syn man möts av när man går upp kl 03,00 och sakta puttrar ut på havet. På dagarna har vi haft sol från en klar himmel dessa fyra dagar.

Här ser vi Ubbe med solskydd på näsan , vilket verkligen kunde behövas dessa dagar. I bakgrunder ser man hundratals kanadagäss som kom flygandes både högt & lågt över havet. Jag överdriver inte om jag säger att vi såg 10000 flyttfåglar bara under lördag -söndag.  Jag & Ubbe har ett fantastiskt bra fiske, med laxar & havsöringar mellan 3,5-8,9 kg. Torsdag 2 st Fredag 4st fina fiskar.

En rolig grej jag kommer att minnas är när ubbe visar hur cool han är, laxen lyckas snärja sig i 2 st andra spön under drillningen,men ubbe biter av linan på det spöt han drillar med o fixar trasslet och skarvar ihop linan igen med laxen 30 meter bakom båten och lyckas tillslut få upp fisken.  Den laxen vägde knappt nio kilo.

Jag & Ubbe i Tre Gringos fiskade själva torsdag fredag & på lördagen ansluter Lasse & han klipper till med en riktigt stor havsöring på 7450 gram. En urstark fisk som Lasse fick kämpa med ett bra tag.

Så här gött kan man må när man är på havet. Här ser vi Ubbe framför Danska ön Bornholm.

Så här fantastiskt glad blir man när man tillslut lyckas !

På väg tillbaka till Simrishamn.

En fantastisk avslutning på en Underbart rolig helg. Att det var jag som hade äran att hålla i spöt ser jag som en belöning på många timmars slit därnere i Simrishamn.

Många fiskare, framförallt laxtrollare har haft önskemål om olika kända lax/öringfärger på VECTRA ORGINAL & MAGNUM.

Här ser ni några exempel.

SAL 25    Green/silver     Golddigger

RT oldstyle   SAL 7      SAL 11

Skyblueprick   Popcorn/Frog    Armytruck

VECTRAN  kommer givetvis att finnas i UV, GLOW &

den vanliga transparenta.

Kommer att finnas inom kort.

Vectra Vertical kommer att finnas i ett stort antal lockande färger.

I dagsläget har vi ej bestämt riktigt vilka av dessa fina färger som kommer att finnas i vår färgkarta.