teamsushi.se © 2008 • Privacy Policy • Terms of Use

Valborgshelgen kommer vi att vara i Simrishamn & givetvis kommer vi att deltaga i guldlaxen.

Det är nu som chansen är som allra störst att fånga drömlaxen över 15 kg eller varför inte en över 20 pannor.

Hittils har fisket varit som allra bäst långt söderut, men vi hoppas att värmen den senaste perioden skall få laxen att simma närmare Simrishamn.

Bara att vara där & veta att i dessa vatten simmar de allra största gör resan otroligt spännande.

Hittils har vi haft lite otur med de största, men det tror vi vänder nu.

Hällekisträffen !

Dag 1. endast en lax på 6310 g och en för liten,

Dag 2. Katastof för vår del, bara strul hela dagen bensinstopp i motsjö i 7 m/s och haveri som tog mycket tid från vårt tävlande & dessutom hade jag feber o halsfluss, så det blev plast halva dagen & vågrätt läge för min del. Endast en liten öring.

Dag 3. Började skittrögt, men sista timmarna hittade vi huggvillig fisk & drog på fyra hugg ganska tätt. Ett av dessa hugg visade sig vara en riktigt fin öring på 7660 g 85cm som var söndagens näst största öring (en urstark fisk i bästa kondition) öringen tog på en Vectra/löja i UV

Lasse fick kämpa ett bra tag innan den tillslut kunde håvas. Dessutom fick vi en lax på 3,3 kg & två för korta laxar. Söndagen var som de andra dagarna trögfiskad så på dessa två fiskar blev vi 10'e bästa team under söndagen, men totalt i tävlingen bara 56 av 143 team.

Men vi anser det om godkänt med tanke på att lördagen gick vi bort oss totalt.

Vill också nämna att Bradders fiskade mycket bra med en 12'e plats totalt vilket imponerade på mig då det var otroligt svårfiskat, stort grattis grabbar !

Stort grattis till Hinden som vann & alla andra pristagare.